A A A

Londyn_2019

W dniach od 24 do 29 kwietnia 2019r. grupa 46 uczniów wraz z opiekunami udała się na wycieczkę do Wielkiej Brytanii. Cel podróży to: Londyn, Greenwich, Windsor, Canterbury, Legoland.

Wrażeń nie brakowało od samego początku. Pierwszym zupełnie nowym doświadczeniem była przeprawa Eurotunelem.  Zaledwie 40 minutowa podroż na platformie pociągu jadącego  pod poziomem dna morza to ciekawe doświadczenie.  Zaraz po opuszczeni tunelu przestawiliśmy zegarki o jedną godzinę do tylu a kierowca autobusu (prawdziwy mistrz w swojej dziedzinie) zmienił pas na lewy i tak zaczęła się nasza angielska przygoda.

Londyn to niesamowite miasto: piękne, tętniące życiem (mimo angielskiej pogody) oraz bardzo przyjazne. Zwiedzanie Londynu rozpoczęliśmy od Speakers’ Corner znajdującym się w Hyde Park. I tak odwiedziliśmy wszystkie najciekawsze miejsca w Londynie: Houses of Parliament,  Big Ben, Westminster Abbey, Whitehall, Downing Street,  House of Guards, St James’s Park, Pałac Buckingham,  Trafalgar Square, National Gallery,  China Town,  Piccadilly Circus, Science Museum,  Natural History Museum.

Oczywiście nie mogło zabraknąć podroży w przeszklonej kapsule London Eye, czy też rejsu statkiem po Tamizie podczas którego niesamowicie zabawny angielski przewodnik poczęstował nas dawką angielskiego humoru (to była prawdziwa uczta dla naszych uszu i od tej chwili wszyscy staliśmy się zagorzałymi fanami języka angielskiego).

Na koniec - zakupy na Oxford Street. Udało nam się poczuć klimat tętniącego życiem Londynu.

Poza Londynem odwiedziliśmy przepiękne miasteczko Canterbury. I tutaj kolejny test znajomości języka angielskiego. Grupa widocznych na zdjęciu przewodników zabrała nas w podroż w czasie.

Szliśmy razem z pielgrzymami Geoffrey Chaucera. Mogliśmy doświadczyć niepowtarzalności, dźwięków i zapachów średniowiecznej Anglii słuchając 5 opowieści kanterberyjskich o miłości, niewierności, intrydze, zalotach i śmierci.

Legoland to miejsce gdzie spędziliśmy cały dzień na dobrej zabawie (zarówno dzieci jak i dorośli).

Opiekunowie wycieczki: J. Błaszczak, B. Cyran, M. Nylec, J. Prucnal oraz p. dyrektor G. Pondo dziękują wszystkim uczestnikom wycieczki za wspólnie spędzony czas, zdyscyplinowanie, punktualność oraz dobry humor, który wszyscy zabrali ze sobą.